2009年12月31日 星期四

第812回

距離上次敲鐘又過了45秒了
每次心情都有點複雜
不太知道怎麼形容
或許跟這首歌的歌詞差不多
很簡單的一首歌,言簡意賅的道盡青少年的苦悶
我很喜歡這個MV他們演神經病演得很像
不像我怎麼演都演不好
大概是我過度表現、導致流於表面略嫌浮誇
或許我只要輕鬆的做自己、把日常生活表現出來就會演得絲絲入扣了
就好像吳鎮宇那樣...
還滿酷的



Basketcase 神經衰弱

Do you have the time to listen to me whine,
請問你有沒有美國時間 聽我倒垃圾
About nothing and everything all at once?
有的沒的 一些雞毛蒜皮的小事
I am one of those,
我就是那種
Melodramatic fools,
容易感傷又戲劇化的笨蛋
Neurotic to the bone,
超擾人討厭
No doubt about it.
真的不用懷疑


Sometimes I give myself the creeps,
有時候我會讓自己都毛骨悚然
Sometimes my mind plays tricks on me.
有時候我超會胡思亂想
It all keeps adding up,
這種情形越來越多
I think I'm cracking up.
我想我就快要崩潰了
Am I just paranoid?
是不是我神經太緊張?
Am I just stoned?
還是 我根本沒有大腦...

I went to a shrink,
我去找心理醫生
To analyze my dreams,
請她分析我的夢
She said it's lack of sex that's bringing me down.
她說我這麼怪 是因為太久沒有嘿咻
I went to a whore,
我想 那找個妓女吧
She said my life's a bore,
但她卻說我的生活有夠無聊
So quit my whining cause it's bringing her down.
叫我不要再抱怨 否則連她也要煩爆



Grasping to control,
多麼想理出個頭緒
So I better hold on.
我最好要把持自己阿

沒有留言: